Annandag jul

Jag har varit lite bortkopplad från bloggen ett par dagar, fanns helt enkelt inte nog med tid. I fredags var det dopp i grytan, var hos min faster. Tänkte skriva som vanligt med det är ju inte sant. Ni fattar sen. Julafton spenderades hos min andra faster. God mat, julklappar och släkten alltid lika trevligt. Ja, igår var jag magsjuk tror jag. Vaknade vid 6 på morgonen och kände ett illamående och ont i huvudet, gick till toan och hämtade en hink i säkerhets skulle. Den var väl behövligt. Dock behövdes den bara användas en gång, resten av dagen gick att att sova i sängen sova i soffan och ha ont i både mage och huvud. Idag mår jag bra, och eftersom det är annandag jul så är släkten här. Och vi ska inte bjuda på julmat, mamma ska istället laga en riktigt god lax soppa.
Aa, nu ska jag förklara så ni fattar. Det är tre dagar och vi är tre familjer. Och dessa dagar går runt, så nästa år kommer vi ha dopp i grytan och året efter det julafton. Sen så har vi kusinerna i släkten en egen liten julklapps öppning. krist kringle, kanske det heter på engelska. Också en lite rolig grej, alla tar med julklapp och så blir det som ett slags spel.
Nä nu ska jag ta på mig lite kläder och kamma håret!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0